gan-hashalom-12---copy
gan-hashalom-140
gan-hashalom-142
gan-hashalom-143
gan-hashalom-197
gan-hashalom-26
gan-hashalom-37
gan-hashalom-40---copy---copy
gan-hashalom-68
gan-hashalom-7
gan-hashalom-80---copy
gan-hashalom-9
img_8966
img_8981
img_9095
img_9174_4_m
img_9926
img_9953
 



על השיעורים הקבוצתיים בגנים


השיעורים הקבוצתיים בגני הילדים כוללים רצפי הוראות לתנועה או רצף של פעולות משחקיות. ניתן לחלקם לשלוש קבוצות:

1. רצפי תנועות שנלקחו מהשיעורים הקבוצתיים בשיטת פלדנקרייז והפכו לפעולות רלוונטיות לילדים ע"י הוספה של נרטיב מתאים או ע"י פעולות עם אביזר או משחק.
2. רצפי פעולות ומשחקים שפיתחתי בהתאם לשלבי ההתפתחות, לצרכים ולעניין של ילדים בגיל הרך. בתחומים של: ארגון תנועה, שיווי משקל, קואורדינציה ועוד...
3. משחקי קשב: פותחו כדי לעזור לילדים ללמוד לגייס קשב לעצמם בזמן מנוחה ופעולה, המשחקים מבקשים תשומת לב לגרייה החושית ולהבדלים בעצמת הגירויים ובסוגי הגירויים. ללא תשומת לב זו לעצמם לא יוכלו לשחק במשחק. ניתן לראות תמורות משמעותיות ביכולות ההקשבה ותשומת הלב בזמן מנוחה ופעולה אצל קבוצת ילדים שהתנסתה בסדרה של משחקי קשב.

 

השיעורים ניתנים לילדים מגיל שנתיים עד שש בגני הילדים ובשנים האחרונות נלמדים בעניין ובהצלחה גם ע"י ילדים בשנותיהם הראשונות בבית הספר.

השיעורים פותחו על פני למעלה מחמש עשרה שנים במאות ניסיונות בהעברתם כך שהם רלבנטיים לילדים בגילאים השונים הן מבחינת העניין,הסקרנות וההנאה שבהשתתפות והן מבחינת דרגות הקושי.

תהליך הלמידה מתרחש כאשר הילדים לומדים בעצמם מתוך התנסות. פועלים בהקשבה לעצמם לחבריהם ולמשוב אותו הם מקבלים מהמשחק. כך האביזר או המשחק משמשים מראה לאופן ואיכות פעולותיהם.

 

כדי לדעת יותר על השיעורים הקבוצתיים קראו תחת "מאמרים" או צפו בשיעורי הוידאו.

     
עיצוב האתר: eduart      © כל הזכויות שמורות לאריאל שבולת